Salı, Aralık 29, 2015

Acıbadem'in tatlı mekanı Sihirli Tatlar Dükkanı ortağı Esin Aydınhan ile söyleşi

Ülkemizin temel sorunlarından birisi yetişmiş insan gücüyse, belki daha temel olan sorun bu yetişmiş insan gücünü kullanabilecek ve onlara eğitimlerinin karşılığını verecek işler yaratmak. Esin Aydınhan, benim üniversiteden dönem arkadaşım. Sinemaya olan tutkumu borçlu olduklarımdan sayılır bir yerde. ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği mezunu. Proje yönetimi konusunda uzun yıllar çalıştı. İstanbul'da proje yöneticisi olarak çalışarak kuracağı bir hayat ile Cup Cake yapıp satmak ile sürdüreceği hayatı kıyaslayınca, ülkemiz için ne acıdır ki, kek yapmak daha mantıklı görünmüş. 



Aşağıda sevgili Esin ile yaptığım e-söyleşi var. Sihirli Tatlar Dükkanı Acıbadem'de. Esin, ODTÜ Gıda Mühendisliği mezunu ortağı ile birlikte çok lezzetli kekler üretiliyor.


1. Neden böyle bir değişiklik yaptın? İş bulamadın desek öyle olmadığını biliyorum. Gerçekten neden kek?

Kurumsal hayatta çok yoğun çalıştığım, çok da keyif aldığım çok güzel yıllar geçirdim. Bu çalışma dönemim bana çok şeyler kattı, ancak bir şey hep eksik kaldı. Bunun ne olduğunu anlamam çok kolay olmadı. Çünkü İstanbul’daysanız, kurumsal bir şirkette yazılım projeleri yönetiyorsanız, zamana karşı çok büyük bir yarışınız var demektir. Nasıl ki arabayla otoyolda sürat yaparken, geçtiğiniz yerlerin pek de farkında olmaz sadece önünüzdeki yola odaklanırsanız, benim iş hayatımda da olan buydu. Ben artık yeterince yol aldığımı düşünüyorum. Daha fazla otoyolda dolaşmanın bana katacağı çok büyük artılar yok. Sadece, artık ezbere bildiğim bazı şeyleri kolayca yapmaya devam edebilirdim ama bunu yapmak istemedim, istemiyorum.

Eksikliğini duyduğum o şeyi bulmak, kendimi daha mutlu hissetmek istedim. Bunu sonunda yapabildim, bu açıdan kendimi çok şanslı hissediyorum. Benim için işin püf noktası şuydu: çok hızlı ilerleyen işlerde, yazılım projelerini somutlaştırıp sunmak, onlara dokunabilmek çok zor. Ürettiğinizi müşteriye sunmanın ve onların hayatlarında fark yaratmanın etkisini görmüyorsunuz. İyi bir makaron, leziz bir kiş diliminin karşınızdakinde yarattığı etkiyi ise hemen görebiliyorsunuz. O anın benim üzerimde iyileştirici, mutluluk verici bir etkisi var. Çok tatmin edici bir duygu bu. Bunu parayla satın alamazsınız. 


Üstelik, ben bundan artık para da kazanmaya başladım. Sence de kulağa iyi gelmiyor mu ? Ne güzeldir ki, benzer yollardan geçtiğimiz sevgili arkadaşım Ebru da benimle aynı fikirdeydi ve birlikte bu işi kurduk. Onun desteği ve enerjisinin de bu işe girmemde çok önemli bir etkisi oldu.

2. Kekin malzemesi belli aslında. Yumurta, şeker, un, yağ. Sizin ürünleri farklı kılan nedir?

Kekin malzemesinin standart olduğu çok da doğru bir önerme değil. En sıradan marketlerde bile onlarca çeşit un, yumurta, şeker, süt, krema, yağ ve benzerlerini bulabilirsin. Pişirme yöntemin standart olsa bile, her bir malzemedeki değişiklik farklı sonuç üretir. 

Biz kaliteyi ön planda tutuyoruz. Eğer görsellik için kaliteden ödün vermemiz gerekirse, o ürünü hiç yapmamayı tercih ediyoruz. Şirketimizin değerlerinin başında insan sağlığına ve doğaya saygı duymak var. Tabii bunun yanında; denenmiş, çevremizce onaylanmış güzel tariflerimiz ve severek yaptığımız bu işe gösterdiğimiz özenimiz var. 

Kalite kontrollerimizden geçmeyen ürünler, müşterilerimize sunulmaz.

3. Hiç aram yoktur bu cup cake ile ancak sizin dükkanda yediklerim, özellikle çikolatalı olanı, çok farklıydı. Sanki çikolata yiyor gibiydim. Nedir bunun sebebi? Ticari sır olarak saklamıyorsanız elbette :) 

Çikolatalı cupcake’lerimiz çok beğeniliyor. Ama red velvet, limonlu ve dekuaz (dacquoise) da öyle. Her damak tadına göre ürünümüz var. Senin beğendiğin cupcake’in en büyük sırrı, malzemesi. Kreması özel bir çikolatadan yapılıyor örneğin. Çocuklarım ve eşim de onu çok seviyorlar. Bu arada, benim favorim limonlu cupcake :)

4. Hedef ne bundan sonra? Online satış düşünüyor musunuz mesela ya da şubeleşmek?

Daha 6 ayı doldurmadık ama çok güzel tepkiler alıyoruz. Hem mekan hem de tatlarımız çok beğeniliyor. Açıldığımız ilk ay sevilen bir yerli diziden çekim yapmak için gelip dükkanımızı gezdiler. Çok beğendiler, çekim yapmak istediler ancak çok sayıda karavanlarını park edecek yeteri kadar alan bulamadıkları için yapılamadı. Geçen ay mekanımızda bir dergi çekimi yapıldı. Uzak semtlerden bile, “şu Sihirli Tatlar Dükkanı’nı görmek istedim” diyerek gelenler oluyor. Yakın zamanda, Tekirdağ’dan arayıp “franchise verir misiniz” diye sordular.

Şu anda, Acıbadem’deki atölye-cafemize odaklandık. Ebru ile birlikte arge çalışmalarımıza devam ediyoruz. Satışa çıkardığımız her ürün çok iyi olsun istiyoruz. Ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Örneğin pastalar; dekuaz pastadan şeker hamurlu tasarım pastaya kadar geniş bir yelpaze oluştu. Cheesecake ve kiş çeşitlerimizi de arttırdık. Bu yıl, bu odağımız devam edecek. Yanımıza çalışma arkadaşları alarak büyümek istiyoruz şu anda. Bir marketing plan’ımız, yol haritamız var, onu izliyoruz. Sonraki yıllarda franchise vermek ya da şube açmak neden olmasın ?  

Sihirli Tatlar Dükkanı'nın web sayfası:
Adres: Acıbadem Mh. Betül Sk. No:8A Dükkan:3 Koşuyolu Kadıköy, İST
Konum (Tıklayın): 41.009187,29.044201
Tel: (216) 34 00 924

Hiç yorum yok: