Pazartesi, Eylül 09, 2013

Avrupa Komisyonundan Eurobarometer 396 raporu

Televizyon dünyasıyla ilgili gelişmeleri, elimden geldiğince takip edip paylaşmaya çalışıyorum. Abonesi olduğum e-posta listeleri, internet siteleri var. Bunların başında DigiTAG var. Sayısal karasal yayıncılığın gelişmesi ve yaygınlaşması için kurulan kar amacı gütmeyen bir yapı DigiTAG. DigiTAG'ın son e-postasında Avrupa komisyonunun yeni raporundan söz ediliyor. Oradan televizyon dünyasına dair rakamları aktarmak istiyorum:
  • AB 27'de hanelerin % 40'ı televizyon yayınını sayısal karasal ile alıyor. Ülkeden ülkeye bu oran, elbette değişiklikler gösteriyor. Ancak önemli olan, 2011'de % 33 olan bu oranın % 40'a ulaşmış olmasıdır. Peki azalan nedir diye sorduğumuzda yanıt belli ve beklenir: analog karasal (yani bizim çatı anteni ile alınan yayın). Bunun oranı % 20'lerden % 6'ya gerilemiş. 
  • Sayısal karasalın en yaygın olduğu AB 27 üyesi ülke % 89'luk tercih ile İspanya. Bulgaristan ve Macaristan'da ise bu oran % 5'e kadar geriliyor. Sayısal karasalın başarıya ulaşması veya hayal kırıklığı yaratmasının bir çok nedeni var. Geçiş süreci, uygulanan tanıtım kampanyaları, devlet desteği süreci olumlu yönlerden desteklerken yüksek fiyatlı alıcılar, sunulan hizmetin kalitesinin beklenen kadar iyi olmaması, alternatiflerinin sunduklarının fazlalığı başarıyı azaltıcı başlıca faktörler. 
  • Yunanistan ve Kıbrıs Rum Kesimi karasal analog yayının en yaygın tercih edildiği ülkelerin başında geliyorlar. Bu sonucu her iki ülkenin yaşamakta olduğu ekonomik kriz ile açıklamak en doğrusu sanırım. 
Rapor 190 sayfadan oluşuyor. Aslında içeriğine baktığımızda Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun yayınladığı raporla örtüştüğü görülüyor. Ancak konudaki bu örtüşme, verilerdeki derinlikle kıyaslandığında farklılığı belirginleştiriyor. Umarım ülkemizde de bu denli ayrıntılı sektör bilgilerine ulaşabiliriz. 

Hiç yorum yok: