Perşembe, Temmuz 25, 2013

ve karşınızda Tivilogy.com

Televizyon dünyasının teknolojisi kısmıyla ilgiliyseniz, büyük olasılıkla tivilogy.com'u biliyorsunuzdur. IPTV, Video On Demand, Digital Terrestrial Television, Interactive Television ve daha uzatabileceğimiz bir çok İngilizce kavramı Türkçe internet sitesinde değerlendirmek kolay iş değil. 
Sayfanın üç kurucusu var. Kurucuları arasında ilk tanıştığım Uygar Boynudelik, tivilogy.com'a veda etti. Diğer iki kurucu Tanıl Ergin ve Emre Çınar ile bir e-söyleşi yaptım. Soruları gönderdim, vakit bulduklarında yanıtlarını gönderdiler. Bu yazıyla birlikte yeni bir etiket eklendi bloguma: soylesi. Aklımda bir kaç site daha var. Bakalım, kabul ederlerse onlara da sorularım olacak...

Kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

EMRE:Tabii ki 1984 İstanbul doğumluyum, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı bölümünü bitirdikten sonra UCLA'da The Business and Management of Entertainment sertifikasını aldım. Son olarak da Oxford Brookes Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dijital Medya Master'ını (MSc.) tamamladım ve profesyonel çalışma hayatıma başladım.
TANIL: Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği, Ege Bilgisayar Master, Bilkent EMBA egitimlerimin paralelelinde Vestel’de Digital TV Yazılım Mühendisi olarak başladığım kariyerime aynı firmada Project Manager olarak devam etmekteyim. Genel olarak teknolojik yenilikleri takip edip çıkarımlarda bulunmak benim için yıllardır süregelen bir tutku. Bir nevi geek-squad üyesi sayabilirsiniz.
Neden tivilogy?

ORTAK:
İsim olarak soruyorsanız esasında matemeatik problemi gibi aklımıza gelenleri yazdık ve içlerinden en beğendiğimizi isim olarak tercih ettik. Türkiye'nin gerek insan yapısı gerekse gayrisafi milli hasıla rakamlarına göre TV'nin çok büyük önem taşıdığını düşünüyoruz. Özellikle internet ve online video tüketimini de düşününce Türkiye yeni TV ekosistemi için çok önemli bir Pazar haline geliyor. Tivilogy'de biz bu pazarın nabzını tutuyoruz ve Türkiye'de bu konudaki ilk ve tek platformuz. Ayrıca çalıştığımız sektörde, Türkiye odaklı, global trendleri takip edip bunları Türkiye perspektifiyle yorumlayan bir oluşumun eksikliği bizi Tivilogy’yi kurmaya itti. Aldığımız yorumlardan anlıyoruz ki bu konuda eksik gerçekten çok ama çok büyük. 
Yurt dışındaki örneklerle kıyaslarsak
Bu konuda en beğendiğimiz site GigaOM. Bu site de daha çok yeni medya üzerine gidiyor. Uluslararası platformlara göre Tivilogy.com lokal içerikle öne çıkıyor ve farklılaşıyor. Bugün Türkiye'de Tivilogy.com dışında bu konu üzerine kaynak, makale, bilgi bulabileceğiniz kişisel bloglardan başka bir site yok. Yani Tivilogy’yi Global perspektifin Türkiye için yorumlanması açısından oldukça farklı bir yerde olduğunu düşünüyoruz.


Hedefleriniz?
En büyük hedefimiz bu yeni oluşan ekosistemin çok iyi anlaşılması ve bu yönde gelişecek iş modellerine ön ayak olmak. Kendi hedefimiz de şimdilik bu konuyu tartışabileceğimiz oturumlar, workshoplar, orta uzunlukta sessionlar yapmak.
Ülkemizdeki TV sektörü Avrupa ile kıyaslayınca
Türkiye pazarı avrupaya göre satellite oryante... Ülkede şöyle bir gezintiye çıksanız her şehirde bolca uydu antenlerine rastlarsınız ve ancak bu satellite kullanımına rağmen Pay-TV anlamında avrupa bize göre daha gelişmiş. Onların ulaştığı nüfus oranı bizden çok daha ileride. Özellikle yeni TV teknolojilerinde daha şanslılar çünkü internet nispeten ucuz ve hızlı dolayısı ile DTT ile birlikte avrupalı vatandaşların yeni bir döneme yelken açacağını söyleyebiliriz. Bunun dışında TV sektöründe core technology konularında çalışan firma sayısı oldukça az. Biz bu tip yeni oluşumlara da destek vererek ekosistemi büyütmeyi de hedefliyoruz.


Bu DTT ne olacak?


Tüm ülkeler 2015 yılında yapılacak olan ASO (analog Switch Off) sonrası tamamen digital karasal yayına geçmeye hazırlanıyor. Türkiye'de , Avrupa'daki diğer ülkeler ile aynı yol haritasını takip ediyor. Bu konuda önümüzdeki ana konular T2 desteği olmayan cihazların kaderi, DTT ile ortaya çıkan HBBTV'nin önemi ve tabiki broadband altyapımız. DTT yazmaya başlasak bu satırlara biraz zor sığar 2014 daha belirleyici olacak. 
Ayrıca DVBS dominant bir ülkede DVBT2 nasıl konumlanacak konusu da 2014de sekillenmeye baslayacak. Cok ilginc firmalardan çok ilginç yatırımlar ve kampanyalar ile DVBT2 karşımıza çıkabilir, şaşırmayalım

Hiç yorum yok: